Nasza klasa – pierwsza B-e ¹,
Jak się uczyć dobrze wie.
My się znamy i lubimy.
Teraz Wam się przedstawimy:
(
– Monika, co na przerwach koziołki fika.
– Renata – ma siostrę, a chciała by brata.
– Marek – wie która godzina, bo nosi zegarek.
– Tomek – pierwszy wybiega z klasy, gdy jest na przerwę dzwonek.
– Kasia i jej najlepsza przyjaciółka Basia.
– Karol – najwyższy w klasie, zawsze przychodzi do szkoły o czasie.
– Czesio, niewysoki, na głowie ma bujne loki.
– Wojtek – otyły, jest dla wszystkich bardzo miły.
– Antoni – biega szybko, każdego dogoni.
– Dorota – w domu ma czarnego kota.
– Ewa – drobna i niedużego wzrostu, wszystko wie, ot tak, po prostu.
…
) ²
Nasza Pani kochana,
W poniedziałek od rana,
W nasze głowy wiedzę wtłacza.
Małe psoty nam wybacza.
Nasza klasa – pierwsza B-e, ¹
Jak się uczyć, dobrze wie.
Teraz jednak przerwę mamy,
Więc czym prędzej uciekamy.
¹ Tutaj każdy może wstawić nazwę swojej klasy, której wypowiadanie kończy się literką „e”, np. druga Ce, trzecia De, pierwsza E, itp. Jeśli wypowiadana nazwa klasy kończy się na literkę „a”, np. pierwsza A, druga Ha, autor wiersza proponuje zmienić wersy:
Nasza klasa – pierwsza B-e.
Jak się uczyć, dobrze wie.
na następujące:
Nasza klasa – pierwsza A.
Do nauki serce ma.
² Najlepiej, gdy rymy do swoich imion dzieci w klasie wymyślą same. Te wymyślone przez dzieci rymy z ich imionami należy wstawić w miejsce tych wymyślonych przez autora wiersza.